This is an example of caption with a link

Extra uitschuifbare as voor extra vermogen en capaciteit

Door schaalvergroting en immer aanhoudende wens naar meer capaciteit, ontstond de vraag naar nog meer tankinhoud. Hieruit is de Vervaet Hydro Trike XL ontstaan. De tankinhoud is bij deze uitvoering maximaal 20,5m3, welke ideaal is om een 36m3 vrachtauto in 2 keer leeg te kunnen rijden. In deze uitvoering wordt de machine uitgerust met een zware DAF MX340 EURO 6 motor (340kW / 465PK) welke voldoet aan de FaseIV normering en is voorzien van twee sterke rijpompen. De normaal optionele 9000 liter Borger pomp is hier standaard. Uiteraard is slechts 3 wielen geen optie meer. De oplossing hiervoor was snel gevonden met een extra as.

Waarom kiezen voor de Hydro Trike XL?

1 Wiel per spoor behouden

Ondanks het feit dat de Hydro Trike XL 5 wielen heeft, is het 1 wiel per spoor principe behouden gebleven. Dit is het resultaat van een stukje hoogwaardige techniek in de vorm van een uitschuifbare middenas.

Capaciteit

Meer inhoud in de mesttank, grotere pompen, meer wielen, alles meer! Resultaat: grootse capaciteit!

Duurzaam

De economische duurzaamheid van de Hydro Trike XL is van ongekende omvang. Onderhoudskosten zijn door ruim 20 jaar ontwikkeling, aan eigenlijk hetzelfde model, tot een minimum gebracht en de restwaarde van de trike wordt door niemand geëvenaard. Dé kenmerken om economisch duurzaam te ondernemen met uw machine.

Informatie

  • Mestcyclus
  • Aandrijving
  • TRI-control
  • Kenmerken
  • Extra uitschuifbare as
  • 1 wiel per spoor
  • Verlichting

De cyclonnsnijinrichting mestsnijder zit achter de mestpomp. Er is dus nauwelijks weerstand aan de zuigkant van de mestpomp, zodat er sneller gevuld kan worden. Tijdens het uitrijden blijft de mestpomp draaien. Op de kopakker wordt overgeschakeld van injecteren naar rondspoelen. Dit concept zorgt ervoor dat de snijder steeds gereinigd wordt tijdens het rondspoelen. Tijdrovende verstoppingen, worden hiermee voorkomen.

Het voordeel hiervan is ook dat er direct weer mest in de sleuf is op het moment dat je overschakelt op injecteren. De dosering dient niet op gang te komen.

Alles draait om capaciteit bij de Vervaet Hydro Trike.

Eenvoudig maar Hightech

Zo eenvoudig de Hydro Trike is opgebouwd, zo modern en Hightech is de techniek. Dat begint bij de motor, een diesel van de bekende DAF trucks uit Eindhoven. Zijn maximum vermogen van 465 pk is reeds bij 1.400 t/min. Beschikbaar . In goede omstandigheden kan gewerkt worden met slechts 1250 t/min.

Het gestuurde en hydraulisch aangedreven voorwiel heeft een schijfrem en parkeerrem. Alles is geconfigureerd met de achteras aandrijving. Bij de achteras drijft een hydraulische motor met verstelbaar slagvolume de mechanische overbrenging met twee snelheden aan. De cardanas drijft de achteras aan.

Éen regelbare pomp drijft de mestpomp aan. Twee verstelbare Sauer Danfoss pompen verzorgen de rijaandrijving. Ze hebben 15% meer vermogen dan de standaard pompen. De vierde verstelbare pomp is voor de snijinrichting.

Functioneel en gebruiksvriendelijk

Met het multifunctionele 26.5 cm grote “Touch Screen” heeft de chauffeur alle benodigde informatie in één overzichtelijk kleur beeldscherm.

De informatie die zoal weergegeven wordt: Rijsnelheid,Ingestelde kuubs,Werkelijke kuubs, Tankinhoud, Bandendruk, Toerental mestpomp, Hydr. , Druk mestpomp, Hydr. Druk rijpomp, Hydr. Druk snij-inrichting, Ingestelde trekkracht voor/achter, Capaciteit in m3/uur, Motortemperatuur, Motortoerental, Brandstofverbruik, Inhoud Brandstoftank.

- Tier4 (Final) Euro 6 Daf MX340 (465PK) Dieselmotor
- 3e as - Zware rijpompen en motor
- Centrale electronische vetsmering
- 9000 liter mestpomp
- Grotere tank 20 kuub t.o.v. 16 kuub bij de 3-wieler
- 1 wiel per spoor principe behouden

 







 

 

De extra wielen op de extra as van de Hydro Trike XL zijn stuurbaar gemaakt. Dit is zowel bij een ingeschoven als een uitgeschoven as. Ze zorgen ervoor dat de grasmat ook in de bochten niet beschadigd wordt. De sturing van de as verloopt dan ook synchroon met de sturing van het voorwiel. De extra as heeft een automatische drukregeling en draagt maximaal 7.800 kg in geladen toestand. Naarmate de mesttank verder leeg raakt, loopt de asdruk automatisch terug, om wielslip op de achteras te voorkomen. Voor transport over de weg wordt de wielas ingeschoven maar niet opgetrokken. Deze blijft bij transport (drukgecompenseerd) meelopen, en door een getrokken opgehangen constructie is het weggedrag onovertroffen. Uiteraard bevordert de uitschuifbare as ook de stabiliteit op hellende percelen.

 

Ondanks de derde as blijft het een-wiel-per-spoor principe behouden, hetgeen bij Vervaet zeer hoog in het vaandel staat. Door de extra as ontstaan er meer vetsmeerpunten, daarom levert Vervaet de Hydro Trike XL standaard met centrale vetsmering. Ook de normaal optionele 9000 liter Börger pomp is op de hydro trike XL standaard. Dit is gedaan om de 19 kuub tank binnen 3 minuten gevuld te krijgen. Al met al is ook de Hydro Trike XL weer gebouwd met puur het oog op hoge capaciteit en lage onderhoudskosten.

Verlichting

Altijd licht, voorzien van 18 werklampen in LED en Xenon maakt het niet meer uit of het dag of nacht is.

Video

Vervaet Hydro Trike XL Video

Bekijk hier de video van de Hydro Trike XL

Afbeeldingen

foto Hydro Trike XL - 1

foto Hydro Trike XL - 1

foto Hydro Trike XL - 2

foto Hydro Trike XL - 2

foto Hydro Trike XL - 3

foto Hydro Trike XL - 3

foto Hydro Trike XL - 4

foto Hydro Trike XL - 4

foto Hydro Trike XL - 5

foto Hydro Trike XL - 5

Foto Hydro Trike - 2

Hydro Trike XL

Foto Hydro Trike - 3

Hydro Trike XL

Foto Hydro Trike - 4

Hydro Trike XL